Domowy budyń bez cukru

Domowy budyń bez cukru, czyli jak to zrobić zdrowo i bez cukru

Nie raz w moim gabinecie, ktoś patrzy na mnie ze zdziwieniem, kiedy pytam czy chce w swoim jadłospisie domowy budyń. Przyznam szczerze, że ja też zostałam wychowana w przekonaniu, iż kisiel i budyń to takie przekąski, które robimy po przez zagotowanie wody i wsypanie zawartości torebki.

Dzisiaj jednak chce Wam pokazać, że budyń da się przygotować w prosty i szybki sposób w domu, z ogólnodostępnych składników i to bez cukru ! Co potrzebujecie ?

Składniki:

  • banan 120 gram ( polecam użyć dojrzałego banana w brązowym kolorze)
  • truskawki 100 gram ( mogą być owoce mrożone)
  • mleko 230 ml
  • skrobia ziemniaczana 10 g
  • daktyle suszone 20 g
  • migdały 10 g

Wykonanie: 

Daktyle pokroić na mniejsze kawałki, zalać gorącą wodą i odstawić na 10 minut. Banany oraz truskawki umyć i zmiksować z 200 ml mleka. Do tak przygotowanego mleka dodać namoczone wcześniej daktyle, ponownie zmiksować i całość zagotować. Skrobię ziemniaczaną wymieszać dokładnie z pozostałymi 30 ml zimnego mleka, wlać do garnka, wymieszać i całość ponownie zagotować. Cały czas mieszać i pozwolić budyniowi chwilę się podgotować. Nałożyć do opłukanych zimną wodą miseczek. Udekorować orzechami.

Jeśli chcecie poznać inne zdrowe i szybkie przekąski, zaglądnij tutaj. 

Zapraszam Was też do obserwowania mojego Instagrama i Fb, gdzie na bieżąco informuje o nowościach na moim blogu 🙂

budyn-domowy-dietetyk-chorzow

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *