Domowy budyń bez cukru

Domowy budyń bez cukru

Przyznam szczerze, że ja też zostałam wychowana w przekonaniu, iż kisiel i budyń to takie przekąski, które robimy po przez zagotowanie wody i wsypanie zawartości torebki.

Dzisiaj jednak chce Wam pokazać, że budyń da się przygotować w prosty i szybki sposób w domu, z ogólnodostępnych składników i to bez cukru ! Co potrzebujecie ?

Składniki na dwie porcje: 

  • banan 120 g ( polecam użyć dojrzałego banana w brązowym kolorze)
  • truskawki 100 g ( mogą być też inne owoce)
  • kasza jaglana 65 g ok. 1/4 szklanki
  • mleko 2% tłuszczu 250 ml
  • owoce do dekoracji u mnie borówki ok. 60 g

Wykonanie: 

Kaszę należy dobrze opłukać pod bieżącą wodą. Następnie wsypać do garnka, zalać 130 ml mleka i gotować na wolnym ogniu ok. 15 min, aż kasza wsiąknie mleko. Następnie do ugotowanej kaszy dodać pół banana, truskawki, pozostałą część mleka( najlepiej podgrzać przed dodaniem) i zmiksować na gładką masę. Budyń można podawać ze świeżymi owocami i orzechami.

Wartość odżywcza na 1 porcję:

  • białko 9 g
  • tłuszcze 4,16 g
  • węglowodany 57,7 g
  • 295 kcal

Jeśli chcecie poznać inne zdrowe i szybkie przekąski, zaglądnij tutaj. 

Zapraszam Was też do obserwowania mojego Instagrama i Fb, gdzie na bieżąco informuje o nowościach na moim blogu 🙂

budyn-domowy-dietetyk-chorzow

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *