Dieta 1700 kcal- darmowy jadłospis odchudzający

Dieta 1700 kcal- darmowy jadłospis odchudzający

Dieta 1700 kcal- darmowy jadłospis odchudzający to moja kolejna propozycja przepisów w formie szczegółowej rozpiski. Posiłki do tej diety wybierali moi obserwujący na Instagramie. Jeśli ty też chcesz mieć wpływ na kolejne takie posty zapraszam na moje social media. 

DIETA-1700-KCAL

Dlaczego warto zacząć odchudzanie od jadłospisu ?

Przede wszystkich chciałbym abyście wiedzieli, że taka forma odchudzania nie jest dobra dla wszystkich. Nie ma jeden idealnej diety dla każdego i też nie ma jednego sposobu odchudzania, który odpowiadałby każdemu. Ja współpracuje przede wszystkim zaczynajac od jadłospisów, ale prowadzę pacjentów również bez ich udziału. Dlaczego w takim razie mimo wszystko polecam zacząć od jadłospisu ?

Przede wszystkim dlatego, że jadłospis daje nam konkretne informacje ile czegoś zjeść aby uzyskać deficyt kaloryczny. Czasem chcielibyśmy aby ktoś nam powiedział ile jeść pieczywa na śniadanie, czy mięsa do obiadu aby schudnąć, ale bez konkretnych danych nie ma konkretnych ilości.

Ja wyznaję zasadę, że jadłospis powinien przede wszystkim uczyć nas porcji. W moich jadłospisach nie znajdziesz różnych ilości pieczywa do śniadania, nie zaplanuję Ci raz 200 g kurczaka innym 80 bo chce abyście poprzez jadłospis nauczyli się konkretnych ilości produktów. Takich, które zostaną z Tobą na stałe i które ograniczą w konsekwencji wieczne odważanie każdego grama.

Nasza dieta nie musi być urozmaicona w milion składników każdego dnia aby dostarczała nam niezbędnych składników odżywczych. Mam nadzieję, że moje posty chociaż małym stopni Ci to udowodnią ! Więcej o tym jak pracuje piszę w zakładce ” o mnie” 🙂

 

Kilka zasad diety przeciwzapalnej

Na instagramie pojawił się pomysł aby ta dieta na 1700 kcal była odpowiednia dla osób z Hashimoto. Z tego powodu chciałabym wrzucić parę przydatnych informacji odnośnie diety przeciwzapalanej, którą warto wprowadzić chorując na niedoczynność tarczycy o podłożu autoimmnulogicznym.

Dieta przeciwzapalna, to dieta bogata przede wszystkim w warzywa i owoce. Jej celem jest minimalizowanie procesu zapalnego toczącego się w organizmie po przez dostarczanie produktów bogatych w związki przeciwzapalne:

Należą do nich: 

  • kwasy omega 3. Ich źródłem są : oliwa z oliwek, olej rzepakowy tłoczony na zimno, nasiona lnu, orzechy włoskie, tłuste ryby morskie tj. łosoś, śledzie, makrela, sardynki, halibut
  • przyprawy: imbir, kurkuma, goździki, rozmaryn, cynamon, gałka muszkatołowa
  • owoce bogate w witaminę C i inne związki przeciwzapalne : granat, grejpfrut, ananas, owoce leśne, 
  • warzywa o działaniu przeciwzapalnym to : cebula, czosnek, brokuły, brukselka, kalafior
  • napoje: przeciwzapalne działanie może mieć również regularne picie ziół takich jak czystek , czy zielona herbata

Ograniczyć natomiast warto:

  • cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, syrop kukurydziany. Warto czytać etykiety i ograniczyć spożycie takich produktów jak dosładzane dżemy, gotowe jogurty owocowe, soki owocowe ( nawet te świeżo wyciskane), wody smakowe, słodycze
  • nasycone kwasy tłuszczowe takie jak: boczek, śmietana, olej palmowy, olej kokosowy, utwardzane margaryny roślinne 
  • WWA– wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne. Ograniczyć należy tradycyjne grillowanie lub używanie specjalnych tacek, chroniących żywność przed toksycznymi związkami, warto także unikać produktów wędzonych

 

Chcesz otrzymać więcej jadłospisów ?

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać nowe jadłospisy zapisz się na newsletter. Już za sam zapis otrzymasz darmowy 3 dniowy jadłospis na maila !  Dodatkowo na moim blogu znajdziesz inne wpisy z serii darmowe jadłospisy.

Dieta 1700 kcal- ŚNIADANIE- Naleśniki z twarogiem truskawkowym

Składniki

  • jaja kurze całe 50 g – 1 sztuka
  • mąka pszenna pełnoziarnista 50 g
  • jogurt naturalny 40 g – 2 łyżki
  • migdały 10 g
  • mleko 2 % tłuszczu 100 ml
  • oliwa z oliwek 5 ml
  • ser twarogowy chudy 30 g
  • truskawki mrożone 60 g

Wykonanie : 

Mąkę, jajka, mleko wlać do miski i zmiksować na jednolitą masę. Smażyć na tłuszczu do uzyskania odpowiedniej barwy. Twaróg połączyć w miseczce z 1/2 jogurtu i 1/2 porcji owoców. Masę zmiksować blenderem. Naleśniki podawać zawinięte z twarogiem owocowym. Na wierzchu ułożyć pozostała porcję jogurtu, owoców i migdałów.

Wartość odżywcza : 

  • Energia : 463 kcal
  • Białko : 25,68 kcal
  • Tłuszcz: 19,37 kcal
  • Węglowodany: 50,35 kcal

Dieta 1700 kcal- II ŚNIADANIE- Koktajl owocowy z rukolą 

Składniki : 

  • banan 120 g – 1 sztuk a
  • pomarańcza 230 g- 1 sztuka
  • woda 220 ml – 1 szklanka
  • migdały 10 g
  • rukola 20 g – garść

Wykonanie : 

Owoce umyć, pokroić na mniejsze kawałki, włożyć wszystkie składniki do wysokiego naczynia i zmiksować na gładką masę.

Wartość odżywcza:

  • Energia : 299 kcal
  • Białko: 5,97 g
  • Tłuszcz : 6,18 g
  • Węglowodany : 59,22 g

Dieta 1700 kcal- OBIAD- Risotto z groszkiem zielonym

Składniki : 

  • ser parmezan 25 g
  • czosnek 5 g 1 ząbek
  • bazylia świeża 10 g
  • bulion warzywny ( możecie skorzystać z mojego przepisu na domowy koncentrat bulionu warzywnego) 250 ml
  • cebula 25 g
  • sok z cytryny 15 ml 1 łyżka
  • Groszek zielony 120 g
  • oliwa z oliwek 5 ml
  • orzechy nerkowca 5 g
  • Ryż do risotta 50 g – 1/2 woreczka

Wykonanie: 

Cebulę posiekać i zeszklić na patelni, dodać ryż i smażyć 1 minutę. Dodawać po 50 ml bulionu (kolejną porcję dodać, gdy poprzednia zostanie wchłonięta przez ryż). Po około 15 minutach dodać groszek i poczekać aż się ugotuje. Całość wymieszać z pesto (orzechy, parmezan, bazylię, czosnek, olej i sok z cytryny zblendować).

Wartość odżywcza:  

  • Energia : 505 kcal
  • Białko : 24,79 g
  • Tłuszcz 16,79 g
  • Węglowodany : 67,26g

Dieta 1700 kcal- KOLACJA- Tortilla z kurczakiem i sosem czosnkowym

 

Składniki: 

  • czosnek 5 g – 1 ząbek
  • jogurt naturalny 60 g – 3 łyżki
  • kurczak pierś bez skóry 100 g
  • ogórek zielony 90 g – 1/2 sztuki
  • oliwa z oliwek 5 ml
  • pomidor 90 g – 1.2 sztuki
  • sałata lodowa 120 g – 2 liście
  • tortilla pełnoziarnista 60 g – 1 sztuka

Wykonanie :

Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić pokrojone i doprawione mięso. Podsmażyć ok. minuty, podlać wodą i dusić do miękkości ok 15 minut. Zaplanowane warzywa pokroić w paski. Jogurt wymieszać z przeciśniętym przez praskę czosnkiem i majerankiem. Tortillę podgrzać według wskazówek na opakowaniu, nałożyć na nią mięso, warzywa, polać sosem i zawinąć.

Wartość odżywcza : 

  • Energia 451 kcal
  • Białko: 31.03 g
  • Tłuszcz: 14,4 g
  • Węglowodany: 50,8 g

Podsumowanie

Jeśli szukasz dla siebie indywidualnego jadłospisu dostosowanego do Twoich możliwości kulinarnych, czasowych i smakowych to zachęcam Cię do zapoznania się z indywidualną współpracą online lub stacjonarną.  Gotowe jadłospisy są swego rodzaju inspiracją, zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdy lubi groszek lub chce na śniadanie smażyć naleśniki. W indywidualnej współpracy to TY wybierasz, co chcesz jeść na śniadanie nawet jeśli to codziennie kanapki 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *