Dietetyczny majonez

Dietetyczny majonez

Nie wiem jak wy, ale ja jeśli mam wybierać niezdrowe jedzenie zawsze decyduje się na boczek i majonez. Czasem lubię zjeść coś słodkiego, ale mimo wszystko bardziej ciągnie mnie do fast foodów i słonych przekąsek. Tym bardziej się cieszę, że dostałam od mojej koleżanki ten przepis ! Smakuje jak prawdziwy majonez, ale ma dużo więcej białka, dużo mniej tłuszczu i tym samym kcal. Ma jeszcze jedną zaletę ! Z tego względu, że do jego przygotowania wykorzystałam tylko jedno jajko, ma tym samym dużo mniej cholesterol. To dobra nowina szczególnie dla tych, który aktualnie próbują zmniejszyć poziom cholesterolu, a święta Wielkanocne raczej w tym nie pomagają.

Co potrzebujecie aby przygotować majonez ?

Składniki :

  • jajka 1 sztuka 50 g
  • serek wiejski 1 sztuka 200 g
  • ocet spirytusowy 1 łyżka 6 ml
  • musztarda 2 łyżeczki 20 g

Jak go przygotować?

Wykonanie :

Do blendera wrzucić wszystkie składniki poza jajkiem. Ugotowane, gorące jajko obrać ze skorupki i ciepłe pokroić na mniejsze kawałki – dodać do reszty składników i zmiksować na gładką i gęstą masę, około 2 – 3 minuty do uzyskania kremowej konsystencji.

Jak widzicie przygotowanie takiego majonezu to bardzo szybka sprawa, a jak oszczędza zdrowie 🙂

Więcej fit przepisów znajdziecie tutaj. Natomiast przepis na ten dietetyczny majonez pochodzi e-booka, którego udostępniłam w tamtym tygodniu. Koniecznie sprawdźcie !

Smacznego 🙂

majonez-dietetyczny-dietetyk-chorzow

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *